Dotace na elektroauta jsou hit
Zájem o dotace na pořízení elektrických vozů je stále velmi vysoký. Národní rozvojová banka, která přijímá a posuzuje žádosti, eviduje více než 2200 podepsaných smluv. Dosud byly žadatelům vyplaceny finanční příspěvky ve výši sto milionů korun.
První žádosti začala banka přijímat v polovině března. Během následujících dvou měsíců bylo podáno tisíc žádostí a tento trend pokračuje. K 9. červenci bylo z 2778 žádostí schváleno 2208 a dalších 147 bylo předschváleno.
Podle údajů banky je největší zájem o vozy značky Tesla, které tvoří polovinu všech žádostí – konkrétně 1557. Druhou nejoblíbenější značkou je Volvo s 11 % žádostí, následované Škoda Auto a Volkswagenem, které mají každé kolem šesti procent žádostí.
Žadatelé mohou získat finanční příspěvek až 200 tisíc korun na osobní vůz s cenou do 1,5 milionu korun. Pro menší dodávky je podpora až 250 tisíc korun a pro větší užitková a vodíková vozidla až 300 tisíc korun. Podpora zahrnuje i bezplatnou záruku na nákup automobilu prostřednictvím úvěru.
Příspěvky na nové i zánovní elektromobily jsou financovány z Národního plánu obnovy, tedy z evropských fondů. Celkem je na program alokováno 1,95 miliardy korun, z toho 300 milionů na nákup dobíjecí infrastruktury. Tyto prostředky budou k dispozici do konce příštího roku, nebo do vyčerpání rozpočtu.
-----------------------------------------------------------------------------
Pro více informací volejte na tel.: 602 657 667
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
-----------------------------------------------------------------------------
Vyšší pořizovací cena elektromobilů oproti vozům se spalovacím motorem také zpomaluje růst poptávky. V některých regionech dokonce poptávka klesá. Například v Evropě se v červnu prodalo asi 300 tisíc elektromobilů, což je o sedm procent méně než v loňském roce.
Mladší spotřebitelé, zejména generace Z, jsou elektromobilům nakloněnější díky jejich ekologičnosti a nižším provozním nákladům. Hlavními zákazníky jsou však firemní zákazníci, mezi nimiž přibývají středně velké firmy.