Elektronický podpis pro každého

Společnost Bankovní identita spustila novou službu, která umožňuje běžným uživatelům elektronicky podepisovat dokumenty bez nutnosti další registrace či placení speciálních služeb. Stačí mít přístup k počítači nebo mobilu a využít bankovní identitu.

Většina českých bank už nabízí svým klientům bankovní identitu jako nástroj pro ověření totožnosti. Elektronický podpis je nyní dostupný prostřednictvím bank jako jsou Air Bank, Creditas, Česká spořitelna, ČSOB, Fio, Komerční banka, Moneta, Raiffeisenbank a UniCredit Bank.

Tento elektronický podpis lze použít například při podpisu přihlášek, smluv o pronájmu, potvrzení či prohlášení. Podle Bankovní identity, společného podniku devíti bank, lze podepsané dokumenty využít v soukromoprávní oblasti, například při jednání s fyzickými osobami, společnostmi či živnostníky.

-----------------------------------------------------------------------------

Pro více informací volejte na tel.: 602 657 667

e-mailTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

-----------------------------------------------------------------------------

Jak elektronicky podepsat dokument
1. Nahrajte dokument ve formátu PDF na web Bank ID a vyberte místo pro podpis.
2. Zvolte svou banku a iniciujte podpis.
3. Přihlaste se, jako byste se přihlašovali do svého internetového bankovnictví.
4. Odsouhlaste, že vaše banka předá potřebné osobní údaje pro vytvoření podpisu.
5. Dokument bude elektronicky podepsán a připraven ke stažení.

-----------------------------------------------------------------------------

Pro více informací volejte na tel.: 602 657 667

e-mailTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

-----------------------------------------------------------------------------

Bankovní identita umožňuje snadné ověření totožnosti online, stejně jako při přihlášení do internetového bankovnictví, a to bez dalších poplatků nebo komplikací. Tento systém začal fungovat v roce 2021 pro komunikaci se státní správou, například při přístupu na Portál občana nebo podání daňového přiznání. Postupně se však využití bankovní identity rozšiřuje i pro soukromý sektor.